logo_Adventure_Club_Serbia

Sutjeska Hiking Avantura

Sutjeska Hiking avantura

Nacionalni park Sutjeska je najstariji i najveći nacionalni park u Bosni i Hercegovini koji je po svojim prirodnim vrednostima i lepotama biser BiH. Obuhvata područje reke Sutjeske sa specijalnim rezervatom Perućica, delove planina Maglić (2386 m- najviši vrh u BiH), Volujaka, Vučeva i Zelengore. Zahvaljujući izvanrednim prirodnim vrednostima i njihovoj očuvanosti NP Sutjeska je od 2000. godine uvršten u II kategoriju IUCN-a (Odeljenja UN-a za zaštitu prirode i prirodnih dobara).

NP Sutjeska je najraznovrsniji kompleks ekosistema na prostoru BiH i jedan od najraznovrsnijih na prostorima jugoistočne Evrope. Cijelo područje Parka odlikuje izuzetna lepota i raznolikost oblika pejzaža – od pitomih dolina, gustih šumskih kompleksa, planinskih pašnjaka do visokih planinskih masiva. Na Zelengori se nalazi osam glečerskih jezera „gorskih očiju“, a ono što takođe karakteriše ovo područje su duboki kanjoni Sutjeske, Hrčavke i Jabučnice, bistrih planinskih rijeka bogatih potočnom pastrmkom. Veoma je dragocen i bogat fond divljači i retkih biljnih vrsta, od kojih su mnoge endemske. U samom srcu Parka smešten je i specijalni rezervat Perućica (1434 ha), najočuvanija i najveća prašuma u Evropi, u kojoj je od osnivanja nacionalnog parka strogo zabranjena bilo kakva aktivnost od strane čoveka.

Sutjeska Hiking Avantura

Sadržaj:

Na ovu nesvakidašnju avanturu krećemo direktno sa aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu. Naši prijatelji su pristigli u jutarnjim časovima, pa su se razbudili uz lagan doručak i kaficu u restoranu na obali Save u srcu Beograda. Nakon toga nas je čekao put za zapadnu Srbiju, tačnije planinu Taru, gde smo se smestili na nadmorskoj visini od 1000m, idealnoj za adaptaciju naših prijatelja iz Holandije, pre pohoda na veće visine. Raspalili smo roštilj i degustacija domaće šljivovice je mogla da počne.

Odmorni, ujutru smo produžili putovanje od planine Tare preko Mokre Gore do Višegrada gde smo napravili pauzu i posetili Andrićgrad i Stari most ili na Drini ćupriju. Nastavljamo dalje ka Foči i Tjentištu i nakon 3h stižemo u NP Sutjeska ili tačnije na prvi vidikovac "Dragoš sedlo" na nv 1306m, i pod nama se otvara pomalo zastrašujuća u svojoj lepoti, duboka, šumovita uvala,gotovo potpuno nepristupačna. U srcu te iskonske lepote huči vodopad Skakavac stropoštavajući se u ponor sa preko 70m visine.

Stižemo na "Prijevor"(1668m) gde ostavljamo vozilo i zagrevamo se za celodnevno pešačenje. Prijateljima uveliko oduzima dah taj divlji prizor koji se pruža svuda oko nas, to prostranstvo prostora ispunjenog pejzažima iz filma "Gospodar prstenova". Od Prijevora u dužini od 4km staza nas vodi pravcem preko Jelovih dola i Suve jezerine na odredište Trnovačko jezero 1513m nv, koje se nalazi na teritoriji Crne Gore. Trnovačko jezero spada u kategoriju ledničkih jezera, tzv. "Gorske oči" i gledajući sa vrha Maglića ima oblik srca. Na obali jezera nalazi se uredjeno i natkriveno mesto gde se može napraviti vatra i spremiti hrana. Bili smo dovoljno hrabri da se i okupamo . U povratku smo posetili memorijalni centar u Tjentištu, a smeštaj smo našli u rafting kampu na obali Drine gde smo uz domaću kuhinju, kuvano vino i gitaru proveli veče.

Ujutru su nas čekali kajaci dvosedi i nakon kratke obuke krenuli smo niz brzake Drine, na dužini od 12km smenjivali su se uski stenoviti delovi i male peščane plaže a sa jedne od stena smo probali i naše skakačke sposobnosti. U popodnevnim satima nakon ručka krećemo nazad ka Beogradu, preko Višegrada i Mokre Gore. U Kusturičinom Drvengradu svraćamo na večeru i za trenutak se vraćamo u srednji vek.

U Beogradu se pozdravljamo sa našim prijateljima koji nam, sa sjajom u očima i prepuni utisaka,sa željom da se ponovo vrate u nove avanture, pružaju jak zagrljaj u znak zahvalnosti, a ono što mi Vama možemo preneti su slike sa našeg predivnog putovanja, a Vi nam se uvek možete priključiti.

Dodatne napomene:

• Neohodna lična oprema: ranac, planinarske cipele, slojevita odeća

Galerija:

sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura sutjeska hiking avantura